Retourneren

U kunt deuren alleen retourneren als er sprake is van een van de volgende situaties:
• Situatie A: deuren zijn verkeerd geleverd en/of besteld.
• Situatie B: deuren zijn beschadigd aangekomen.
• U kunt natuurlijk ook contact met ons opnemen voor advies.

ANNULEREN

Het annuleren van een bestelling is, zolang deze nog niet is verstuurd, kosteloos. Annuleert u de bestelling, nadat deze aan u verzonden is, dan dient u het pakket bij bezorging te weigeren. Indien Rozut reeds een betaling van u heeft ontvangen, dan zullen wij de aankoopsom, na goede ontvangst van de retourzending, aan u terugstorten. De gemaakte verzendkosten zullen hierop in mindering worden gebracht (alleen als u de bestelling aan de deur weigert en ongeopend laat meenemen door de bezorger).

RETOURNEREN/AFKOELPERIODE

U heeft een afkoelingsperiode van 14 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van levering. Uitzondering hierbij zijn speciaal voor u bewerkte producten of speciaal voor u bestelde producten. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele verpakking geretourneerd worden. Wilt u de gehele bestelling retourneren? Reeds in ontvangst genomen artikelen dient u terug te sturen naar onderstaand retouradres. Rozut zal de gehele aankoopsom, inclusief de berekende verzendkosten aan u terugstorten. De verzendkosten voor het retourneren zijn voor uw rekening. Indien u besluit de artikelen door Rozut te laten ophalen wordt het factuurbedrag exclusief de verzendkosten geretourneerd. Ook bij het retourneren van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling zal aan u worden teruggestort. Verzendkosten worden in dat geval niet gerestitueerd. Alle annuleringen, ruilingen en retourneringen dienen schriftelijk aan Rozut kenbaar te worden gemaakt. Dit kan via e-mail, fax of post. U dient hierbij in ieder geval uw volledige naam en factuurnummer te vermelden. Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden. U dient dit schriftelijk door te geven aan Rozut. Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan Rozut heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen.
Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 14 dagen aan u terugbetaald.

RETOURNEREN BIJ VERKEERD BESTELLEN

Deuren en artikelen kunnen alleen geretourneerd worden buiten de afkoelperiode als ze aan de volgende voorwaarden voldoen.
• de artikelen zijn onbeschadigd
• de artikelen zitten nog in de originele verpakking
• er zitten recente labels op
• de artikelen zijn niet bewerkt
• deuren met voor gemonteerd glas kunnen niet retour
• de verpakking is heel en niet beschreven
• Deuren die speciaal voor u gemaakt worden, worden niet retour genomen en niet worden geannuleerd. Hier wordt mee bedoeld: maatwerk deuren, de deuren uit de wit/zwart afgelakte serie en deuren met een levertijd langer dan 6 weken.

Indien ze aan deze voorwaarden voldoen kost het retourneren per binnendeur € 35,00 en per buitendeur € 45,00 (hier komen eventueel nog transportkosten bij). Overige producten tegen 25% van de verkoopprijs.
Retouradres:

Rozut Houtbewerking bv.
Marsweg 117
7202 AT Zutphen